Νέα έρευνα σοκ για την αυτοκινηβιομηχανία από το .....
Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Transport & Environment (T&E) αναφέρει πως τα καινούρια αυτοκίνητα καταναλώνουν έως και 50% περισσότερα καύσιμα από τις εργοστασιακές μετρήσεις!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Μάλιστα σύμφωνα με την έρευνα το χάσμα μεταξύ εργοστασιακών μετρήσεων και πραγματικότητας πλέον δεν μπορεί να εξηγηθεί μέσω των γνωστών παραγόντων και προτείνει στην ΕΕ να διευρύνει τους «ανιχνευτές» στις μετρήσεις ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον κρούσματα όπως το πρόσφατο του VW Group.
Επίσης στην έρευνα καταδεικνύεται το γεγονός πως το 2001 η απόκλιση μεταξύ εργοστασιακών και πραγματικών μετρήσεων στην κατανάλωση καυσίμου ανέρχονταν σε μόλις 8% ενώ το 2014 ανήλθε σε πάνω από 40%. Φέτος το συγκεκριμένο ποσοστό ανέρχεται σε 50% και αν δεν ληφθούν μέτρα τότε αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω αναφέρει η μελέτη.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκμεταλλεύονται τα «παραθυράκια» που αφήνει ο τρόπος υπολογισμού των μετρήσεων μεταξύ εργαστηρίων και πραγματικών συνθηκών οδήγησης με αποτέλεσμα να έχουμε υψηλότερες έως και 45% εκπομπές ρύπων σε κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Ο διευθυντής του T&E κ. Greg Archer, ανέφερε πως: «Το ευρωπαϊκό σύστημα μετρήσεων εκπομπών ρύπων αλλά και της κατανάλωσης καυσίμου είναι εντελώς αναξιόπιστο. Το σκάνδαλο της Volkswagen αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου και κανείς με βεβαιότητα δεν μπορεί να πει τι μπορεί να ανακαλύψει κανείς αν ερευνήσει και τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες στις οποίες η κατανάλωση καυσίμου είναι έως και 50% υψηλότερη από εκείνη που δηλώνουν τα εργοστάσια».
Οι πλασματικές εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης καυσίμου στοιχίζει τουλάχιστον 450 ευρώ στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αναφέρει η έκθεση. Παράλληλα οι κατασκευαστές προσπαθούν με κάθε τρόπο να καθυστερήσουν την εισαγωγή μιας νέας δοκιμασίας μέτρησης των εκπομπών ρύπων αλλά και της κατανάλωσης καυσίμου που είχε προγραμματιστεί για το 2017 πριν όμως ξεσπάσει το σκάνδαλο του VW Group.
Παραπλανημένοι οι ιδιοκτήτες, εξαπάτηση του νόμου
Κατά τα τελευταία τρία χρόνια δεν έχει υπάρξει καμία βελτίωση στην οικονομία καυσίμου από τα νέα οχήματα στο δρόμο σύμφωνα με το T&E.
Μόνο η Toyota, εκτιμά το Ινστιτούτο, θα έχει εκπληρώσει το στόχο του 2015, χωρίς να έχει πραγματοποιήσει κάποιον εναλλακτικό τρόπο μέτρησης, ενώ όλες οι άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκπληρώσει τα νόμιμα όρια τους μέσα από «παραθυράκια» που έχουν οι επίσημες δοκιμές.
Ο κ. Greg Archer καταλήγει στο συμπέρασμα πως: «Αυτό το διευρυνόμενο χάσμα δημιουργεί περισσότερες αμφιβολίες σχετικά με το πώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξαπατούν τους πελάτες τους στην Ευρώπη διαφημίζοντας καταναλώσεις καυσίμου που δεν μπορούν να επιτευχθούν στο δρόμο κάτω από πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Η μόνη λύση είναι μια ολοκληρωμένη έρευνα για την ανεύρεση του ορθού τρόπου μέτρησης των εκπομπών ρύπων αλλά και της κατανάλωσης καυσίμου και να τιμωρηθούν όσοι κατασκευαστές χρησιμοποιούσαν παράνομες πρακτικές. Δηλαδή πρέπει να υπάρξει μια συνολική αναμόρφωση του συστήματος ελέγχου».
Τα αυτοκίνητα ευθύνονται για το 15% των συνολικών εκπομπών CO2 στην Ευρώπη και είναι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών στον τομέα των μεταφορών.
Οι κανόνες της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα απαιτούν από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να περιορίσουν κατά μέσο όρο στα αυτοκίνητά τους τους ρύπους στα 130 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο έως το 2015, και 95 γραμμάρια CO2 από το 2021...