Ένας σωλήνας μέσα στον οποίο θα κινούνται -με υψηλές ταχύτητες-
κάψουλες με επιβάτες και οχήματα είναι το υπερ-φιλόδοξο νέο σύστημα μετακίνησης που παρουσίασε ο Έλον Μάσκ, δημιουργός του Paypal, της εταιρίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla και της «διαστημικής» εταιρίας SpaceX.
Σε λιγότερο από μισή ώρα ο επιβάτης που χρησιμοποιεί το Hyperloop (το οποίο είναι πιο φθηνό από το τρένο υψηλής ταχύτητας) θα μπορεί να καλύπτει την απόσταση 610χλμ. ανάμεσα στο Λος Άντζελες και το Σαν Φρανσίσκο.
Σύμφωνα με τον δημιουργό του, που θεωρείται ιδιοφυΐα στο να βρίσκει πρωτότυπες λύσεις σε παλιά προβλήματα, το Hyperloop είναι ιδανικό μέσο για να συνδέει πόλεις που απέχουν μεταξύ τους λιγότερο από 1.500 χιλιόμετρα (σ.σ. σε μεγαλύτερες αποστάσεις παραμένει πιο γρήγορο το αεροπλάνο) και έχει το πλεονέκτημα ότι λειτουργεί σε όλες τις καιρικές συνθήκες και είναι αδύνατο να συντριβεί.
Συγκεκριμένα οι κάψουλες, που έχουν χωρητικότητα από 2-14 άτομα (σ.σ. ετοιμάζονται και μεγαλύτερες version, στις οποίες θα χωράνει και αυτοκίνητα) ταξιδεύουν πάνω σε ένα μαξιλάρια αέρα μέσα σε ένα σιδερένιο σωλήνα με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 800 μίλια την ώρα και που μένουν επίτηδες λίγο κάτω από την ταχύτητα του ήχου για να μην υπάρχουν διαταραχές. Αν και ο επιβάτης, σύμφωνα με τον Μασκ, ο επιβάτης θα αισθάνεται το ίδιο σαν να είναι μέσα σε ένα βαγόνι του μετρό.
Η εντελώς αυτή φουτουριστική ιδέα του γεννήθηκε από ακραία απογοήτευση « Άρχισα να το σκέφτομαι όταν διάβασα ότι εγκρίθηκε η επένδυση για την δημιουργία ενός τρένου υψηλής ταχύτητας στην Καλιφόρνια το οποιό ταυτόχρονα είναι ένα από τα πιο ακριβά ανά μίλι και από τα πιο αργά στον κόσμο. Γενικά στεναχωριέμαι όταν τα πράγματα δεν γίνονται καλύτερα στο μέλλον. Γιατί θέλω το μέλλον να είναι καλύτερο από ότι το παρελθόν».
Το κόστος για την κατασκευή του πρώτου σωλήνα και των σταθμών ανέρχεται σε 4,6 δις για το hyperloop που θα μεταφέρει επιβάτες και σε 5,31 δις για την μεγαλύτερη εκδοχή που θα μπορεί να μεταφέρει φορτία και αυτοκίνητα. Ενώ, σύμφωνα με τον δημιουργό του, το πρώτο hyperlopp μπορεί να μπει σε λειτουργία μέσα σε 10 χρόνια από τώρα.
ΠΗΓΗ