Πυρετός προετοιμασίας.....
Βρισκόμαστε στην Καταλάνικη πίστα όπου χτυπά η καρδιά της F1, καθώς βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης παρουσία 9 ομάδων.
Φτάσαμε με την πρωινή πτήση απευθείας από Αθήνα στη Βαρκελώνη όπου μας υποδέχτηκε ένας ολόλαμπρος ήλιος. Ο καιρός είναι εξαιρετικά καλός εδώ με τη θερμοκρασία αέρα να ξεπερνά τους 13 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 25 βαθμούς. Είμαστε προσκεκλημένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας της Honda (Αφοι ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ). Η Honda επιστρέφει μετά από 6 χρόνια απουσίας στη F1 σε αποκλειστική συνεργασία με τη McLaren. Σήμερα ο Αλόνσο συμπλήρωσε 28 γύρους το πρωί. Η ομάδα αντιμετωπίζει από χτες ένα πρόβλημα με ένα στεγανοποιητικό/τσιμούχα (seal) του μεγάλου ηλεκτροκινητήρα (MGU - K) και μέχρι να το αντικαταστήσει αύριο μ' ένα καινούργιας σχεδίασης η παρουσία τους στην πίστα είναι οριοθετημένη.Σήμερα οδηγούν ο Ρικιάρντο για τη Red Bull, ο Ράικονεν για τη Ferrari, ο Πέρεζ για τη Force India, ο Ρόσμπεργκ για τη Mercedes που θα τη μοιραστεί με το Χάμιλτον (σ.σ: το απόγευμα θα οδηγήσει ο Βρετανός που χτες έπασχε από πυρετό και εγκατέλειψε την προσπάθεια), ο Αλόνσο για τη Honda, ο Μάσα για τη Williams, ο Έρικσον για τη Sauber, ο Πάλμερ για τη Lotus και ο Σάινθ jr. Ειδικά για το νεαρό Ισπανό γιο του Κάρλος Σάινθ υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από τα Ισπανικά media. Χτες πρώτη μέρα δοκιμών ταχύτερος ήταν ο Παστόρ Μαλντονάντο με τη Lotus με χρόνο στο 1:25. Σήμερα τρεις οδηγοί κατέβηκαν στο 1:24 από το πρωί, ο Ρικιάρντο με τη Red Bull που ήταν ταχύτερος όλων, ο Ράικονεν με τη Ferrari και ο Πέρεζ με τη Force India. Θυμίζουμε πως η περσινή pole position του Λιούις Χάμιλτον ήταν στο 1:25.232 ενώ ο ταχύτερος γύρος αγώνα ήταν στο 1:28.
Ο Ράικονεν σήμερα στη Βαρκελώνη, αύριο και μεθαύριο οδηγεί ο Φέτελ.
Τα φετινά μονοθέσια είναι σαφώς πιο γρήγορα από τα περσινά ενώ ακούγονται και καλύτερα. Αυτό οφείλεται σε δυο λόγους πρώτον οι θερμικοί κινητήρες έχουν "κερδίσει" λόγω εξέλιξης περί των 1000rpm ενώ και οι εξατμίσεις είναι μεγαλύτερες βοηθώντας ακουστικά. Χωρίς να έχει έρθει επανάσταση σ' αυτό τον τομέα ο ήχος έχει βελτιωθεί λίγο σε σχέση με πέρυσι. Οι οδηγοί φέτος έχουν στη διάθεσή τους μια νέα γόμα, χειμερινή την ονομάζει η Pirelli ειδικά φτιαγμένη για τις χειμερινές δοκιμές. Αντέχει πολλούς γύρους και ταυτόχρονα ζεσταίνεται αμέσως βοηθώντας τους οδηγούς να κινηθούν γρήγορα από τους πρώτους κιόλας γύρους.
Ο Ρικιάρντο πέτυχε το χρόνο του λίγο πριν τη μεσημεριανή ανάπαυλαχρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα της Pirelli. Ο Αυστραλός που χτες μιλώντας στους δημοσιογράφους είπε πως η Renault δεν βρίσκεται εκεί που θα ήθελαν από πλευράς ισχύος σήμερα φάνηκε σα να θέλει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις. Ο Ράικονεν επίσης με μαλακή γόμα κινήθηκε στον ίδιο ρυθμό δείχνοντας πως η Ferrari έχει σταθερά πολύ ανταγωνιστική παρουσία στις φετινές δοκιμές εξέλιξης. Οι δυο τους είχαν διαφορά μετά τους πρωϊνούς γρήγορους γύρους μόλις 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Τελικά έμειναν στην κορυφή των χρόνων καθώς το απόγευμα όλες οι ομάδες επικεντρώθηκαν σε προσομοίωση αγώνα αλλά και εξάσκηση στα πιτ στοπ.
To πρωτάθλημα που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον και έχει 20 αγώνες ξεκινά στις 15 Μαρτίου από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας.
Οι χρόνοι μέχρι τη μεσημεριανή ανάπαυλα ήταν:
Θέση
|
Οδηγός
|
Μονοθέσιο
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Γύροι
|
1
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull/Renault
|
1m24.574s
|
-
|
64
|
2
|
Kimi Raikkonen
|
Ferrari
|
1m24.584s
|
0.010s
|
46
|
3
|
Sergio Perez
|
Force India/Mercedes
|
1m24.702s
|
0.128s
|
44
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1m25.556s
|
0.982s
|
66
|
5
|
Fernando Alonso
|
McLaren/Honda
|
1m26.387s
|
1.813s
|
28
|
6
|
Felipe Massa
|
Williams/Mercedes
|
1m26.927s
|
2.353s
|
47
|
7
|
Marcus Ericsson
|
Sauber/Ferrari
|
1m27.344s
|
2.770s
|
58
|
8
|
Jolyon Palmer
|
Lotus/Mercedes
|
1m28.128s
|
3.554s
|
31
|
9
|
Carlos Sainz Jr.
|
Toro Rosso/Renault
|
1m28.945s
|
4.371s
|
41
|
Οι δοκιμές σταμάτησαν όταν ο γιος του Κάρλος Σάινθ, Σάινθ jr. έχασε τον έλεγχο της Toro Rosso στη στροφή 9 με μεγάλη ταχύτητα, ευτυχώς χωρίς πρόβλημα για τον ίδιο.
O Νεϊμάρ μετά την πρωινή προπόνηση στο Καμπ Νου ήρθε στο Μοντμελό να δει το φίλο του το Μάσα.
Στη Williams ανακοίνωσαν με χαρά την επίσκεψη του άσου της Μπαρτσελόνα, Νεϊμάρ που ήρθε να επισκεφτεί το φίλο του Φελίπε Μάσα. Οι δυο Βραζιλιάνοι συζήτησαν λίγο και ο Νεϊμάρ παρακολούθησε το Μάσα στην πίστα.
Παρακολουθώντας τα μονοθέσια στην πίστα είναι σαφές πως στη Mercedes δεν πιέζουν οριακά, ούτε εξαντλούν το όριο στροφών της μονάδας ισχύος. Λένε όλοι εδώ πως τόσο η γερμανική ομάδα όσο και η Williams θα έχουν τελείως διαφορετική ιπποδύναμη στην Αυστραλία. Η Ferrari είναι σαφώς ταχύτερη ακόμη και δια γυμνού οφθαλμού. Η μονάδα ισχύος χάρη και στη μεγαλύτερη εξάτμιση ακούγεται υγιής και αρκετά δυνατή ενώ η σταθερότητα του μονοθεσίου στις γρήγορες καμπές είναι εντυπωσιακή. Το ίδιο ακριβώς σχόλιο ταιριάζει και για τη Red Bull στα χέρια του Ρικιάρντο όσον αφορά στο πάτημα στις γρήγορες καμπές όπως η στροφή 3/4 στη Βαρκελώνη.
O Ρόσμπεργκ βγαίνει με την W06 από τα πιτ στην πίστα.
Στη Mercedes μοιράστηκαν την W06 οι Χάμιλτον Ρόσμπεργκ συμπληρώνοντας συνολικά 157 γύρους κινούμενοι πάντα σε ρυθμό αγώνα όπως δείχνουν και οι χρόνοι τους
Συνολικά οι χρόνοι στο τέλος της ημέρας διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση
|
Οδηγός
|
Μονοθέσιο
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Γύροι
|
1
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull/Renault
|
1m24.574s
|
-
|
142
|
2
|
Kimi Raikkonen
|
Ferrari
|
1m24.584s
|
0.010s
|
90
|
3
|
Felipe Massa
|
Williams/Mercedes
|
1m24.672s
|
0.098s
|
88
|
4
|
Sergio Perez
|
Force India/Mercedes
|
1m24.702s
|
0.128s
|
121
|
5
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes
|
1m24.923s
|
0.349s
|
89
|
6
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1m25.556s
|
0.982s
|
66
|
7
|
Fernando Alonso
|
McLaren/Honda
|
1m25.961s
|
1.387s
|
59
|
8
|
Jolyon Palmer
|
Lotus/Mercedes
|
1m26.280s
|
1.706s
|
77
|
9
|
Marcus Ericsson
|
Sauber/Ferrari
|
1m27.344s
|
2.770s
|
113
|
10
|
Carlos Sainz Jr.
|
Toro Rosso/Renault
|
1m28.945s
|
4.371s
|
100
|
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari Μαουρίτσιο Αριβαμπένε μιλώντας σχετικά τόνισε: "Θα δείτε εντελώς διαφορετικό Ράικονεν φέτος. Του ταιριάζει στο οδηγικό στυλ η F15 T και είναι χαμογελαστός και ικανοποιημένος. Εντελώς διαφορετικός από πέρυσι".
Αυτό μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε και εμείς ο Φινλανδός μέχρι που σταμάτησε να δώσει και αυτόγραφα, είναι γνωστή η απέχθεια του Κίμι σ' αυτά.