5/2/14

Φορομπηχτικά, για τα ΙΧ μικρού κυβισμού, τα «νέα» τέλη κυκλοφορίας ...

Σημαντικές επιβαρύνσεις στα ΙΧ μικρού κυβισμού ..
αναμένεται να επιφέρει η αλλαγή του τρόπου επιβολής των τελών κυκλοφορίας που ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο η οποία σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει θα βασίζεται στα χιλιόμετρα που διανύει το αυτοκίνητο μέσα στη χρονιά. Την ίδια στιγμή κερδισμένα είναι τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού λόγω της μείωσης του τεκμηρίου και κατ επέκταση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης αλλά και της απεξάρτησης των τελών από τον κυβισμό. Είναι προφανές ότι όσα αυτοκίνητα διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα μέσα στη χρονιά θα επιβαρύνονται περισσότερο. Αν δεχτούμε ότι η επιβάρυνση ανά χιλιόμετρο θα είναι 0,03 λεπτά ανά χιλιόμετρο και υποθέσουμε ότι ένα αυτοκίνητο διανύει 10.000 χιλιόμετρα προκύπτουν οι παρακάτω μεταβολές.
Οχήματα με άδεια κυκλοφορίας ως 30/10/2010
Κυβισμός
Τέλη
Νέα τέλη
786-1.071 κ.εκ.
120 ευρώ
300
1.072-1.357 κ.εκ.
135 ευρώ
300
1.358-1.548 κ.εκ.
240 ευρώ
300
1.549-1.738 κ.εκ.
265 ευρώ
300
1.739-1.928 κ.εκ.
300 ευρώ
300
1.929-2.357 κ.εκ.
660 ευρώ
300
2.358-3.000 κ.εκ.
880 ευρώ
300
3.001-4.000 κ.εκ.
1100 ευρώ
300
4.001 κ.εκ. και άνω
1320 ευρώ
300
Στα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010 και με υπόθεση την ανώτατη εκπομπή ρύπων ανά κατηγορία
Εκπομπές COg/km
Τέλη ανά gr
Τέλη
Νέα Τέλη
0-100
0 ευρώ/gr
0
300
101-120
0,9 ευρώ/gr
108
300
121-140
1,1 ευρώ/gr
154
300
141-160
1,7 ευρώ/gr
272
300
161-180
2,25 ευρώ/gr
405
300
181-200
2,55 ευρώ/gr
510
300
201-250
2,8 ευρώ/gr
700
300
Άνω των 250
3,4 ευρώ/gr
850
300
 Από τα παραπάνω προκύπτει ότι αν εφαρμοστούν αυτά που σχεδιάζουν στο ΥΠΟΙΚ έστω και με παραλλαγές το μάρμαρο θα πληρώσουν οι έχοντες αυτοκίνητα χαμηλών κυβικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να αλλάξει πλήρως την εικόνα στην αγορά ΙΧ επιβεβαιώνοντας το αλλοπρόσαλλο της πολιτικής που αφού έστρεψε τους πολίτες στην αγορά αυτοκινήτω χαμηλού κυβισμού έρχεται τώρα να τους τιμωρήσει και να επιβραβεύσει τους έχοντες και κατέχοντες ακριβά και ρυπογόνα αυτοκίνητα. Προκειμένου να γίνει περισσότερο αντιληπτή η κατανομή των βαρών παραθέτουμε τις πωλήσεις ανά κυβισμό από το 2008 έως το 2012
Κλιμάκια κυβισμού
2012
2011
2010
2009
2008
786 - 1.071
6.370
9.731
10.897
11.852
16.977
1.072 - 1.357
22.300
39.650
49.085
48.554
60.894
1.358 - 1.548
14.924
24.640
39.570
64.105
82.153
1.549 - 1.738
10.322
15.179
24.089
42.144
47.485
1.739 - 1.928
1.463
3.853
7.619
20.930
22.707
1.929 - 2.357
2.149
3.247
6.646
20.715
23.792
2.358 - 3.000
205
577
1.738
7.653
6.984
3.001 - 4.000
44
120
442
2.569
3.529
>=4.001
16
51
154
560
956
Όπως μπορεί να γίνει σαφές ο μεγάλος όγκος αυτοκινήτων που τέθηκαν σε κυκλοφορία αφορά στις κατηγορίες έως 1600 κυβικά όπου θα επέλθουν σοβαρές επιβαρύνσεις και αποτελεί ένα ερώτημα αν και κατά πόσο οι αλλαγές αντί να φέρουν ισοδύναμο αποτέλεσμα να αποφέρουν μεγαλύτερα έσοδα για το κράτος.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΤΖΟΣ

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes