Τα αντιψυκτικά των κινητήρων έχουν την… τιμητική τους μιας
και υπόσχονται προστασία του κινητήρα από το πάγωμα (και όχι μόνο) συμβάλλοντας
έτσι στην προστασία και στην μακροζωία του.
Εισαγωγή
Ως ψυκτικό του κινητήρα, αναφέρεται ένας γενικός όρος που
χρησιμοποιείται για να περιγράψει το υγρό που χρησιμοποιείται από το σχετικό
κύκλωμα του κινητήρα για την απαγωγή της θερμότητας που αναπτύσσεται κατά τη
λειτουργία του. Αντιψυκτικό είναι ένας πιο συγκεκριμένος όρος που
χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται για να
παρέχουν προστασία από τον παγετό.
Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτούς τους όρους εναλλακτικά
και όχι άδικα. Σχεδόν όλες οι μορφές των ψυκτικών βασίζονται σε ένα αντιψυκτικό
γλυκόλης που μειώνει το σημείο πήξης του διαλύματος.
Προστασία και το καλοκαίρι
Τα αντιψυκτικα περιέχουν χημικές ουσίες που αναστέλλουν τη
διάβρωση στον κινητήρα και το ψυγείο που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του
κυκλώματος ψύξης του κινητήρα. Το καθαρό νερό σε πίεση μιας ατμόσφαιρας βράζει
στους 100 βαθμούς Κελσίου. Σε αναλογία 50/50, ένα μίγμα νερού/αιθυλενογλυκόλης
βράζει στους 106 βαθμούς Κελσίου, γεγονός που το καλοκαίρι έχει ιδιαίτερη
σημασία.
Αλλαγές αντιψυκτικών
Τα αντιψυκτικά δε χρειάζονται μόνο συμπλήρωμα, ώστε η
ποσότητα στο κύκλωμα ψύξης να είναι αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής του
αυτοκινήτου, χρειάζονται και αλλαγή, σύμφωνα με το πρόγραμμα συντήρησης. Η
συσσώρευση οξειδώσεων και άλλων στοιχείων σε ένα αντιψυκτικό που δεν έχει αλλάξει
ποτέ, θα αποτελέσει σταδιακά αίρια για βλάβες και προβλήματα υπερθέρμανσης. Η
τακτική αλλαγή λοιπόν του αντιψυκτικού θα βοηθήσει τον κινητήρα να λειτουργεί
ομαλά και θα αποτελέσει αιτία πρόληψης των βλαβών.
Πηγη autotriti.gr