20/8/14

Οι 10 διαφημίσεις που άλλαξαν τον κόσμο ...

 Οι 10 διαφημίσεις που άλλαξαν τον κόσμο

Η πρώτη διαφήμιση σε εφημερίδα  στην Αμερική καταγράφεται το 1704,  όταν κάποιος προσπαθούσε να πουλήσει ένα σπίτι στο ...
Λονγκ Άιλαντ. Έκτοτε, η βιομηχανία της διαφήμισης έχει περάσει μία τεράστια μεταμόρφωση. Το Business Insider συγκέντρωσε τις διαφημίσεις που εξελίχθηκαν σε δείγματα της σύγχρονης -και όχι μόνο- κουλτούρας.

1907: Χυμός πορτοκαλιών Sunkist

1907: Sunkist Orange Juice
Στις αρχές του 1900, οι παραγωγοί πορτοκαλιών της Καλιφόρνια είχαν ένα μεγάλο πρόβλημα: Μάζευαν πολύ περισσότερα πορτοκάλια από ό,τι μπορούσαν να πουλήσουν. Έτσι, το 1907, η ένωσή τους αποδέχθηκε την πρόταση διαφημιστικού γραφείου να αλλάξει το όνομά της σε Sunkist και να συστήσει στους καταναλωτές ένα νέο τρόπο κατανάλωσης του πορτοκαλιού. Κάπως έτσι η Sunkist έμαθε στους Αμερικανούς να στύβουν τα πορτοκάλια και έκανε το χυμό τους αναγκαίο μέρος του αμερικανικού πρωινού.

1916: I WANT YOU

1916: I WANT YOU
Το σχέδιο του Uncle Sam (όπως επικράτησε να αποκαλείται το αμερικανικό κράτος) στο εξώφυλλο του τεύχους του Leslie's Weekly της 6ης Ιουλίου 1916, που καλούσε τους Αμερικανούς να πάνε στον πόλεμο, έγινε τόσο δημοφιλές ώστε τυπώθηκε ως αφίσα σε πάνω από 4 εκατ. αντίτυπα από το 1917 έως το 1918. Ο πρόεδρος Roosevelt το επανέφερε και για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

1942: We Can Do It!

1942: We Can Do It!
Η διαφήμιση της Westinghouse Electric έδειχνε μια δυνατή γυναίκα να παίρνει τη θέση της στο εργατικό δυναμικό. Αρχικά, η αφίσα χρησιμοποιούνταν μόνο στο εσωτερικό της εταιρείας, για να τονώνει το ηθικό των εργαζομένων στα εργοστάσιά της, κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.  Αλλά κατά τις δεκαετίες του 1970 και του 1980 χρησιμοποιήθηκε  σαν σύμβολο της ενδυνάμωσης των γυναικών από το φεμινιστικό κίνημα.

1947: Diamonds Are Forever

1947: Diamonds Are Forever
Η εταιρεία De Beers είναι αυτή που ευθύνεται για το ότι κάθε σωστή πρόταση γάμου πρέπει σήμερα να γίνεται με ένα διαμάντι. Το 1938, η εταιρεία αντιμετώπιζε δυσκολίες στην πώληση διαμαντιών, καθώς μετά το Μεγάλο Κράχ, ελάχιστοι ήταν εκείνοι που ήθελαν να αγοράσουν ένα προϊόν που απευθυνόταν μόνο στην ελίτ και είχε συνδεθεί με την υπερβολική πολυτέλεια.
Αλλά το 1947, το  διαφημιστικό γραφείο Ayer πρότεινε στην εταιρεία το σλόγκαν "τα διαμάντια είναι παντοτινά". Αμέσως, οι Αμερικανοί άρχισαν να αντιμετωπίζουν τα διαμάντια σαν σύμβολο αιώνιας αγάπης και το σχετικό σλόγκαν χαρακτηρίστηκε σαν το καλύτερο του 20ου αιώνα.

1952: Give Yourself A Coffee Break!

1952: Give Yourself A Coffee Break!
Ήταν στα μέσα της δεκαετίας του 1950 όταν το Pan-American Coffee Bureau  ενθάρρυνε τους Αμερικανούς να κάνουν ένα διάλειμμα για καφέ. Σύντομα, το απογευματινό διάλειμμα έγινε τόσο σύνηθες, ώστε έφτασε σε κάποιες περιπτώσεις να είναι και νομικά κατοχυρωμένο. Το 1964, το συνδικάτο των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία απείλησε με απεργία εάν το διάλειμμα για καφέ δεν έμπαινε στη σύμβασή τους.

1954: Ο Marlboro Man

1954: The Marlboro Man
Κατά τη δεκαετία του 1950, τα τσιγάρα της Marlboro απευθύνονταν κυρίως στο γυναικείο κοινό. Αλλά με τις επιβλαβείς συνέπειες του καπνίσματος να αρχίζουν να γίνονται γνωστές, η εταιρεία χρειαζόταν ένα τρόπο να προσεγγίσει τους άνδρες. Έτσι, το 1954 σύστησε στην αγορά τον Marlboro Man, ένα δημιούργημα του γραφείου Leo Burnett Worldwide. Όλοι οι ανασφαλείς άνδρες ήθελαν τώρα να καπνίζουν τα τσιγάρα ενός δυνατού κάου-μπόυ. Οι πωλήσεις της Marlboro εκτινάχθηκαν από τα 5 δισ. δολάρια το 1955 στα 20 δισ. δολάρια το 1957.

1959: Think Small.

1959: Think Small.
Η καμπάνια Think Small της Volkswagen, από το γραφείο Doyle Dane Bernbach, έφερε την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις μιλούσαν στους καταναλωτές και έδωσε φωνή στην αυξανόμενη δυσαρέσκεια του κοινού με  τη μαζική κατανάλωση της δεκαετίας του 1950.
Σύντομα, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες εγκατέλειψαν τις πομπώδεις διαφημίσεις, όπου υπόσχονταν να αλλάξουν τις ζωές των καταναλωτών.
1983: Friends Don't Let Friends Drive Drunk.
1983: Friends Don't Let Friends Drive Drunk.
Το 1983,  το κοινωνικό μήνυμα "Οι φίλοι δεν αφήνουν τους φίλους να πίνουν και να οδηγούν" έγινε μέρος της σύγχρονης κουλτούρας. Και αυτό, σε μία εποχή όπου οι οδηγοί συνήθιζαν να πίνουν μια μπύρα κατά τη διάρκεια της διαδρομής για την επιστροφή τους στο σπίτι.  Το αποτέλεσμα ήταν τα δυστυχήματα που προκαλούνταν από μεθυσμένους οδηγούς να μειωθούν κατακόρυφα.

1988: Just do it.

1988: Just do it.
Η πρώτη διαφήμιση "Just Do It" της Nike έδειχνε τον 80χρονο Walt Stack  να τρέχει στη διαδρομή των 17 μιλίων που καθημερινά ακολουθούσε. Το μήνυμα ήταν απλό και ξεκάθαρο και σύντομα έγινε σύνθημα για όποιον ήθελε να ξεπεράσει τον εαυτό του.  

2012: Red Bull Stratos

2012: Red Bull Stratos
Τον Οκτώβριο του 2012, ο Felix Baumgartner πήδηξε προς τη γη από το διάστημα, στο πλαίσιο της προώθησης του Red Bull. Έγινε ο πρώτος άνθρωπος που έσπασε το φράγμα του ήχου χωρίς  μηχανική βοήθεια και η Red Bull κατέκτησε το ίντερνετ, αφού 8 εκατ. άτομα είδαν το γεγονός live. Έτσι, γεννήθηκε μια νέα εποχή για τη διαφήμιση: Για πρώτη φορά, η διαφήμιση δεν διακόπτει το γεγονός, αλλά ΕΙΝΑΙ το γεγονός.

Πηγή:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes