29/5/12

Ολυμπιακοί Αγώνες 2012: απαγόρευση μετάδοσης υλικού σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης..........


 

Έχετε εισιτήρια για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Λονδίνο αυτό το καλοκαίρι; Τι τύχη! Αλλά αν έχετε σκοπό να τραβήξετε φωτογραφίες και να μοιραστείτε τις εμπειρίες σας σε ένα blog ή ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, μην ελπίζετε ότι θα το κάνετε. Μια σειρά εξαιρετικά πολύπλοκων κανονισμών εποπτεύει τη μετάδοση κειμένων και εικόνων γύρω από τους Ολυμπιακούς αγώνες. Ωστόσο, οι κανονισμοί αυτοί είναι μια αληθινή «σπαζοκεφαλιά», αφού στην ουσία είναι ανεφάρμοστοι.


Απαγορεύεται η μετάδοση ήχων και βίντεο από τους ΟΑ στο Facebook

Ο δικτυακός τόπος του περιοδικού Amateur Photographer (Ερασιτέχνης Φωτογράφος) εντόπισε ένα σημείο στις νομικές προϋποθέσεις της χρήσης των εισιτηρίων που αγοράζονται που προκαλεί έκπληξη. Αυτές οι προϋποθέσεις περιορίζουν (για τις φωτογραφίες) ή ακόμη και στην κυριολεξία  απαγορεύουν  (για τα βίντεο)  τη διάδοση υλικού στα κοινωνικά δίκτυα (άρθρο 19.6.3). Αυτό το γεγονός αποτελεί αιχμή για τους πρώτους «κοινωνικούς Ολυμπιακούς Αγώνες» της Ιστορίας:

 
Οι κανόνες των εισιτηρίων:

«Οι εικόνες, τα βίντεο και οι ηχογραφήσεις των Αγώνων που γίνονται από τον κάτοχο του εισιτηρίου δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν  για οποιαδήποτε άλλη χρήση πλην της οικιακής χρήσης.»

«Ο κάτοχος του εισιτηρίου δεν μπορεί να διανέμει  ή να δημοσιεύει  βίντεο  ή/ και ηχητικές εγγραφές, συμπεριλαμβανομένων  των κοινωνικών δικτύων και του Διαδικτύου γενικότερα.»

«Δεν  μπορούν να χρησιμοποιήσουν εικόνες, βίντεο ή / και ηχογραφήσεις για εμπορικούς σκοπούς υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, στο Διαδίκτυο ή αλλού, ή να τα διαθέσουν σε τρίτους για εμπορικούς σκοπούς.»

«Αν η δημοσίευση βίντεο και / ή ήχου  σαφώς απαγορεύεται, το ερώτημα αν οι φωτογραφίες που αναρτώνται σε κοινωνικά δίκτυα στο πλαίσιο της ιδιωτικής χρήσης δεν είναι ξεκάθαρο νομικά», σημειώνει το περιοδικό.

Ο Paul Jordan (Πολ Τζόρνταν), ένας Βρετανός δικηγόρος σε  συνέντευξή του στην Guardian, είναι επίσης σε σύγχυση:

«Από τη γραμματική άποψη (...) μπορούμε να πούμε σίγουρα ότι η ΔΟΕ μπορεί να αποφασίσει ότι δεν μπορούν  να μοιραστούν  τις φωτογραφίες στο Facebook. Αλλά στην πραγματικότητα, νομίζω ότι προσπαθούν να εμποδίσουν την εμπορική εκμετάλλευση αυτών των εικόνων, αλλά αυτό δεν το  λένε τα κείμενα».

«Για το λόγο αυτό, φαίνεται ότι αν πάτε με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν μπορείτε να μοιραστείτε τις φωτογραφίες με τις θείες σας γύρω από το τραπέζι της κουζίνας. Πράγμα που φαίνεται πολύ περίεργο».

Επίσης η Guardian σημείωσε ότι, όταν ρωτήθηκαν γι 'αυτό, η ΔΟΕ επανέλαβε ότι απλώς θέλουν να απαγορεύσουν «την αναπαραγωγή εμπορικού προσανατολισμού».
 
Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή εξηγεί πώς να γράψετε τα tweets σας

Οι κατευθυντήριες γραμμές για τα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης που εκδίδονται από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) - τα οποία σχετίζονται με «πιστοποιημένα» πρόσωπα (δημοσιογράφοι και αθλητές) -  προβλέπουν επιπλέον  περιορισμούς:

«Η ΔΟΕ ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες (...)  να υποβάλουν σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα και στο twitter κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, και αυτό είναι απολύτως αποδεκτό (...)».

«Ωστόσο, αυτές τις μεταδόσεις, στα blogs και στα tweets θα πρέπει να είναι σε πρώτο πρόσωπο, το στυλ ημερολογίου, και δεν πρέπει να υιοθετούν μια δημοσιογραφική άποψη».
 
 Μια «σπαζοκεφαλιά»

Εν ολίγοις, είναι  μια σύνθετη νομική κατάσταση, που δεν είναι απαραιτήτως εφαρμόσιμη  στο Διαδίκτυο και στα χιλιάδες smartphones που θα εισβάλλουν τους διαδρόμους των Αγώνων. Σύμφωνα με την Guardian, οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτοί είναι οι πιο σκληροί περιορισμοί που έχει τεθεί ποτέ για να προστατεύσουν τα σήματα των χορηγών και τα δικαιώματα εκπομπής, που επηρεάζουν κάθε αθλητή, κάθε κάτοχο εισιτηρίου [...].

Η ΔΟΕ δικαιολογεί τα μέτρα αυτά από την ανάγκη προστασίας των συνεργασιών - πολύ προσοδοφόρων - που γίνονται με τους επίσημους χορηγούς. Ένας εκπρόσωπος της Επιτροπής διαβεβαιώνει: «Αντιλαμβανόμαστε ότι οι θεατές θέλουν να μοιραστούν τις φωτογραφίες από το Λονδίνο το 2012  στα κοινωνικά δίκτυα και δεν προσπαθούμε να τους σταματήσουμε. Ωστόσο, προσπαθούμε να σταματήσουμε αυτούς που τα χρησιμοποιούν για εμπορικούς σκοπούς».

 
Ένας «ανεφάρμοστος» κανόνας

Αν αποφασίσετε να αψηφήσετε  την απαγόρευση και να δημοσιεύσετε φωτογραφίες και βίντεο στο Facebook, έχετε μικρή πιθανότητα να πιαστείτε. Ο  Keith Mills, αντιπρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής,  αναγνώρισε ο ίδιο ότι ο κανόνας αυτός είναι «ανεφάρμοστος»:

«Τα δικαιώματα των μέσων ενημέρωσης πωλούνται. Είναι δυνατόν να ρυθμίζουμε τα πάντα σήμερα; Σίγουρα όχι, το Διαδίκτυο έχει αλλάξει τον κόσμο και δεν θα είμαστε ηλίθιοι να κάνουμε κάτι τέτοιο».

«Η πραγματικότητα είναι ότι ζούμε σε έναν κόσμο όπου το Διαδίκτυο είναι παντού και «ποστάρουμε» ή κοιτάμε φωτογραφίες στο Facebook κάθε μέρα. Δεν υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε εναντίον αυτού του φαινομένου».

Αλλά η υπόθεση δεν έχει κλείσει, για τον Keith Mills, ο οποίος φαίνεται να αντιφάσκει:

«Οι αθλητές είναι πιο προσιτοί σε ένα ποδηλατικό αγώνα, έναν μαραθώνιο ή στο τρίαθλο, επειδή δεν περιορίζονται σε ένα μέρος. Αλλά σε ένα συγκεκριμένο τόπο, μπορούμε πολύ περισσότερο να έχουμε έλεγχο, και το κάνουμε».

Να εμποδίσει κανείς  τα κοινωνικά δίκτυα, όπως στην Κίνα το 2008, είναι αδύνατο. Να κατάσχουν τα τηλέφωνα; Κάτι άλλο; Η εφαρμογή φαίνεται αβέβαιη όπως ακριβώς και τα κείμενα αυτά.

Πηγή: Rue89 -  tvxs.gr


 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes